GRK Raililla on käynnissä Ylivieska-Iisalmi MRU-urakka, jossa tehdään raiteiden alentamista siltojen kohdalla sekä teräksisen ratasillan korjaustyöt. Urakka käsittää yhteensä kahdeksan kohdetta, joista neljässä on GRK Infra Oy:n tekemät vaativat kalliolouhinnat. Yhteensä koko urakan aikana käsitellään massoja huimat 180 000 m3, joista lähteviä massoja on 110 000 m3 ja tulevia massoja 70 000 m3. Urakka toteutetaan kahdeksalla viikonloppukatkolla, joista kuusi katkoa on pituudeltaan 10 tuntia ja kaksi 72 tuntia. Yhden katkon aikana massoja siirretään edestakaisin noin 18 000 m3.
Iisalmi-Pyhäsalmen välissä lasketaan raiteen korkeusviivaa 30-90 cm siltojen alta uudesta sähköradasta johtuen. Viime viikonloppuna 72-tuntisen junaliikennekatkon aikana töitä Iisalmi-Pyhäsalmen välissä tehtiin neljässä eri kohteessa. Tiukkatahtisessa viikonloppukatkossa työskenteli valtava määrä ammattilaisia ja koneita. Mukana oli 150 henkilöä ja 62 koneyksikköä. Lisäksi töissä oli 15 autoa ja tumpperia, kolme tukemiskonetta, kaksi sepeliyksikköä, neljä nosturia sekä seitsemän louhintayksikköä.
Tämän katkon työt etenivät hienosti ja junaliikenne pääsi alkamaan suunnitellusti katkon jälkeen. Ensi viikonloppuna alueella on edessä vielä yksi katko, jonka jälkeen urakka on valmis.