Rakennamme ja korjaamme kaikenlaiset sillat
Valtateiden ja vesien yli
GRK rakentaa siltoja eri puolella Suomea sekä Ruotsissa ja Virossa. Urakoiden koko voi vaihdella alle sadasta tuhannesta eurosta kymmeniin miljooniin euroihin.
Rakennamme ja korjaamme kaikkia erityyppisiä siltoja. Kohteiden koko vaihtelee pienistä yksityistiesilloista Suomen suurimpiin siltoihin.
Siltojen materiaalina voi olla betoni, teräs, puu tai näiden yhdistelmä. Siltoja on toteutettu mm. vilkkaasti liikennöidyille valtateille ja rautateille, tiiviiseen kaupunkiympäristöön, kanaviin ja yksityisteille.
Vahvuutemme
- Pitkäaikainen kokemus erilaisista hankkeista Suomessa ja ulkomailla
- Osaava ja motivoitunut henkilöstö
- Laaja-alainen osaaminen kaikesta infrarakentamisesta
- GRK on Suomen suurimpia infrarakentajia
- Löytyy vankkaa osaamista kaikista eri siltatyypeistä ja rakennusmateriaaleista eri ympäristöissä sekä pohjarakentamisesta
- Rehti tekemisen meininki
- Pidämme, minkä lupaamme
- ”Avaimet käteen” -palvelu
- Vastuullinen tekijä
Palvelumme
Siltojen suunnittelu, rakentaminen ja ja korjaaminen. Tyypillisimmin urakat ovat kokonaisurakoita, mutta pitkäaikaisten yhteistyökumppaneidemme kanssa pystymme tarjoamaan urakoihin myös suunnittelun tai urakan jälkeisen kunnossapidon esimerkiksi ST- ja elinkaarihankkeisiin.
Asiakkaamme
- Valtio
- Väylävirasto
- ELY-keskukset
- Teollisuus
- Yksityistiekunnat
Siltojen suunnittelussa ja rakentamisessa työskenteleviä ammattilaisia
- Työpäälliköitä
- Työmaapäälliköitä
- Työnjohtajia
- Työmaainsinöörejä
- Tietomalliasiantuntijoita
- Mittamiehiä
- Putkiasentajia
- Kaivinkonekuljettajia
- Suunnittelun ohjaajia
Nämäkin sillat me olemme rakentaneet
Vekarasalmen silta
Salmen ylittävä Vekaransalmen silta, joka toteutettiin liittorakenteisena (teräspalkkien ja betonikannen yhdistelmänä). Sillan pituus on 622 metriä, suurin jänneväli 120 metriä.
Urakka toteutettiin vuosina 2018–2019 ja urakkahinta oli noin 18,4 milj.euroa.
Saimaan kanavan ratasillat
Urakka on osa Luumäki-Imatra ratahanketta. Urakassa rakennetaan Saimaan kanavan yli uusi ratasilta. Kyseessä on teräksinen kotelopalkkisilta, liittorakenteinen, betonikantinen, kokonaispituus 185 metriä.
Urakka toteutettiin 2018–2020 ja urakkahinta oli n. 19,5 milj. euroa.
Matinkartanon kiertoliittymä
Urakassa rakennettiin Matinkartanontielle yksi uusi kiertoliittymä Matinkadun ja Matinkartanontien liittymään. Veistoksellinen Matinkartanonsilta, jonka kokonaispituus on 162,5 metriä ja hyötyleveys 4 metriä, palkittiin Vuoden silta 2019 -palkinnolla.
Urakka toteutettiin vuosina 2017–2018 ja urakkahinta oli n. 5,4 milj.euroa.