Graniittirakennus Kallio luovutti runsaan vuoden kestäneen Kehä I -perusparannusurakan Liikennevirastolle torstaina 10. elokuuta. Hämeenlinnanväylän ja Kehä I:n risteyksen molemmin puolin sijoittuva urakka oli työpäällikkö Heikki Haavikon poikkeuksellisen vaativa erityisesti liikennejärjestelyiltään.
_ Liikennemäärät ovat tunnetusti tässä kohdin Suomen suurimmat. Tämä korostaa sen merkitystä, että liikenne saatiin normaaliksi minimiajassa, Haavikko sanoo.
Vähän ennen urakan luovuttamista tilaajalle työmaalla oli tärkeänä tavoitteena saada kaistat avatuiksi liikenteelle 10. heinäkuuta mennessä. Tämä onnistui, minkä tilaaja palkitsi urakkaohjelman mukaisella bonuksella.
_ Meidän näkökulmastamme tässä ei ole sen kummemmasta kysymys kuin että tehtiin ahkerasti töitä päivää jatkuvasti hieman venyttäen, Heikki Haavikko toteaa vaatimattomasti. Jos tarkkoja ollaan, etuajassa valmistumisen olennainen osatekijä oli kuitenkin se, että urakoitsija sai esittää omia ratkaisujaan liikennejärjestelyjen yksityiskohtiin. Hieman toisin järjesteltiin kuin alun perin oli suunniteltu. Se kyllä säästi aikaa, Haavikko myöntää.