Ratatyöt Imatralla

GRK teki juhannuksen aikana ratatöitä useissa kohteissa ympäri Suomen – kaikki työt valmistuivat aikataulussa

GRK:lla oli käynnissä useita ratatöitä ympäri Suomea juhannuksen aikaan. Ne saatiin valmiiksi sovitussa aikataulussa. Osa ratatöiden vaatimista isommista toimenpiteistä ajoitetaan juhannukseen, jolloin meno- ja paluuliikenteen välissä on mahdollista sijoittaa liikennekatkoja. Tämän vuoksi GRK Railin ammattilaiset tekivät juhannuksena töitä useissa kohteissa tiukalla aikataululla.

”Meillä oli juhannuksen aikana käynnissä useita eri ratatöitä tärkeillä rataosuuksilla, kuten Tampereella ja Luumäki-Imatra -radalla. Kaikki työt saatiin tehtyä suunnitellusti ja aikataulussa. Kiitos kaikille juhannuksen aikana töitä tehneille”, GRK Railin toimitusjohtaja Mikko Nyhä sanoo.

Juhannuksena Luumäki-Imatra-hankkeen työt etenivät suunniteltua nopeammin

Luumäki-Imatra-hankkeen työmaalla juhannuskatko hoidettiin GRK:n toimesta suunnitellussa aikataulussa ja osittain jopa suunniteltua nopeammin.

Juhannuskatkon aikana GRK purki väliaikaisen laiturin, kaksi vanhaa vaihdetta ja asensi kaksi uutta pitkää vaihdetta. Myös muita päällysrakennetöitä tehtiin hellejuhannuksena noin 70 työntekijän voimin.


GRK:n ratatyöt:

  • Suomen rataverkko on jaettu kahteentoista alueeseen, joiden kunnossapidon Väylävirasto kilpailuttaa viiden vuoden välein.
  • GRK vastaa lounaisrannikon ja Uudenmaan alueen kunnossapidosta.
  • Lisäksi GRK:lla on työn alla lukuisia raidehankkeita muun muassa Luumäki-Imatra ja Kouvola–Kotka–Hamina-rataosuuksilla.